Forretningsudvikling udspringer som oftest af et ønske om vækst eller forandring af virksomheder, organisation og markedsvilkår. Når man skal arbejde med forretningsudvikling er det ikke nok bare at få en god idé. Mange forretningstiltag mislykkes, fordi markedet og efterspørgslen ikke er undersøgt tilstrækkeligt. God forretningsudvikling er kompleks: det handler om at forstå både sit marked, sine kunders behov, sine egne styrker og svagheder for at kunne omsætte disse til en bæredygtig og original idé. 

I mit arbejde med strategi og forretningsudvikling trækker jeg på min viden opbygget igennem research og konkret udviklingsarbejde i store virksomheder som Berlingske Media, DR, DMJX og KODA, hvor jeg både har været den, der som leder har rekvireret udviklingsprocesser af andre, eller selv har faciliteret udviklingsprocesser og endelig også har implementeret og driftet resultatet af udviklingsprocessen. 

Jeg er specialiseret i at arbejde med medie- og kulturorganisationer, kreative organisationer som f.eks. arkitekter, reklamebureauer mv – og i time/sagsdrevet organisationer. Men har gennem mit virke som forfatter til mine bøger om forretningsudvikling og innovation også lavet arbejde rettet imod andre typer af kunder. Det kan være alt fra ingeniørvirksomheder til en større håndværksvirksomhed.

Min proces er bl.a. beskrevet i min bog ”Innovationens ABC”.